כל מה שצריך לדעת לפני השכרת דירה בקריות

07-02-2021

מי שמעוניין לשכור דירה ובמיוחד אם זו הפעם הראשונה שהוא מבצע צעד כזה, חשוב שידע כמה כללים בסיסיים, כדי שיבחן אותם לאורך תקופת חיפוש הדירה המתאימה ביותר.

חשיבה לקראת השכרת דירה

ההיערכות לקראת הזכרת דירה בקריות כוללת כמה החלטות בסיסיות חשובות:
 

- היכן מעוניינים להתגורר? באיזו קריה? אם ליד ההורים, או בקריה שקרובה יותר למקום העבודה.

- מי שגר כעת בדירה שכורה ומעונין לעבוד לדירה גדולה יותר, כמה חדרים הוא צריך?

 - עדיפות לדירה במבנה ישן שיש בו לעיתים דירות עם חדרים גדולים יחסית, או לחלופין דירה במבנה מודרני וחדש שיש בה ממ"ד, מרפסת ותנאים אלמנטריים מצוינים עבור חיי היום יום.

- מהי סביבת המגורים האידאלית עבור משפחות. אם הם רוצים לשכור דירה שקרובה גיאוגרפית לדירה הנוכחית כדי שהילדים ימשיכו במסגרות הלימודיות הנוכחיות, או שהם רוצים לעשות שינוי בחייהם ולעבור לעיר אחרת או שכונה חדשה וזאת משיקולים שונים כמו בתי ספר טובים יותר, קרבה לתחנת הרכבת, קרבה לים או כל סיבה אחרת.
 

חיפוש אחר הדירה המתאימה ביותר

לאחר שיודעים בדיוק איזה נכס מחפשים, כדאי לפנות למשרד תיווך אשר מתמקצע בנושא השכרת דירה בקריות כדי שיחפשו במאגר שלהם דירה בגודל ובמיקום שתואמים את הצורך של המשפחה. המתווכים יתאמו בדרך כלל מועדים כדי לראות את הנכסים השונים כך שהלקוחות יחליטו על הדירה האידיאלית עבורם. טרם חתימת החוזה רצוי לבדוק את נושא איכותו של המבנה ואת טיבם של השכנים.

התנהלות עם בעלי הנכס

בשלב המשא ומתן יש כמה הסכמות שהן בסיסיות, כמו לדוגמה מועד הכניסה. חשוב שתהיה התאמה בין המועד שעל המשפחה לעזוב את הדירה הנוכחית שבה הם גרים, לבין מועד קבלת המפתח כדי שכולם יעמדו בחוזים שלהם. בעלי הנכס מבקשים סוגים שונים של בטחונות, יש לוודא שהן מקובלות על השוכרים החדשים, כמו ערבות בנקאית, חתימה על שטרות ביטחון או המחאות אישיות לביטחון בסכומים ספציפיים שבהם נקב בעל הנכס.

חתימה על חוזה השכרת דירה

לפני חתימת חוזה שכירות יש לוודא שעורך דין או מישהו שמכיר היטב את החוזים הללו יעבור על סעיפי החוזה ויעיר אם יש בקשות דרקוניות שאינן מקובלות בדרך כלל. במקרים הללו משוחחים בדרך כלל עם המשכיר או עם עורך הדין שלו ועושים כל שניתן כדי להגיע להבנות ולקדם את התהליך.

תשלומים לספקי שירות

מקובל שהשוכרים מעבירים על שמם את כל נושא התשלומים העתידיים לספקים השונים כמו חברת חשמל, חברת הגז, תאגיד המים ומיסי הארנונה לעירייה. בעת ההעברה יש לוודא שלא קיימים חובות שצבר השוכר הקודם ועלולים ליפול על כתפיו של השוכר החדש. חותמים רק אם השוכר הקודם שילם את כל חובותיו עד היום שבו עזב את הדירה.

מאמר קודם מאמר הבא