כיצד לבחור דירות להשכרה בצפון

03-02-2021

החיפוש אחרי דירה להשכרה בצפון אינו פשוט. מצד אחד ההיצע הוא לפעמים רחב מאד ולפעמים מעט וזאת בהתאם לעונתיות ולתנאי השוק.

קבלת החלטות על המיקום הרצוי של הדירה

השלב הראשון בגיבוש ההחלטה הוא לדעת מה רוצים. לכל אדם או משפחה יש את אורח החיים שלהם ובהתאם לכך, הם בוחרים את סביבת המגורים הרצויה עבורם.

רווקים ומשפחות רבות מעדיפים לגור בסמוך לים, לשבת במרפסת ולראות את החוף ואת הסירות אשר מפליגות בים הפתוח. הקרבה לים מאפשרת להם גם להתמקם בחוף הים בכל פעם שהם רוצים ליהנות משכשוך הגלים ולכן במקרה זה דירה בקרית ים באחד הרחובות הסמוכים לים, היא הבחירה האולטימטיבית.

משפחות אחרות אשר גרות כעת לדוגמה בדירה באחת השכונות החדשות והמובילות בקרית ביאליק כמו גבעת הרקפות, תחפש דירות להשכרה בקרית ביאליק תוך מתן עדיפות להישאר בשכונה הנוכחית. המטרה היא ליצור כמה שפחות שינויים דרסטיים לילדים ולכן אם עוברים דירה לאחר הבניינים הסמוכים, אך הילדים ממשיכים ללכת לאותו גן ילדים או לאותו בית ספר, זהו המצב האידאלי.

גודלה של הדירה הרצויה

ככל שהדירה גדולה יותר, הדבר מתבטא בגובה של שכר הדירה. ולכן חשוב לשכור דירה שהיא בדיוק בגודל הנחוץ למשפחה, על פי כמות הילדים וכמות החדרים הרצויה. יש מקרים שיש צורך בחדר נוסף שיהיה חדר עבוד,ה אם ההורים או אחד מהם עובדים מהבית.

בנוסף לכך, ישראלים רבים מעוניינים שתהיה להם מרפסת בדירה כך שייהנו משעות של שלווה בערבים ובסופי השבוע. ברוב המבנים החדשים יחסית, יש מרפסת הצמודה לכל דירה ולכן זוהי אופציה נפלאה לחפש דירה במבנה חדש יחסית, כדי שיהיה בדירה ממ"ד על פי החוק וגם מרפסת.

חוץ מדירות רגילות בנות שני חדרים, שלושה, ארבעה , חמישה חדרים ויותר, יש גם דירות גן שיש להן כעת דרישה רבה. הילדים נהנים להסתובב בגינה ולהשתולל במקום להיות סגורים כל הזמן בדירה. בנוסף לכך יש גם דירות גג רחובות ידיים שהיתרון שלהם הוא שנמצאים מעל כל השכנים ובדירות הללו יש בדרך כלל מרפסות רחבות מאד.

הגעה להתרשמות מהדירות הרלוונטיות

הלקוחות מתאמים באמצעות המתווך את המפגשים בדירות הרלוונטיות לאחר שבוצע הסינון הנדרש. כאשר יש החלטות ממוקדות מראש על העיר בצפון שהיא בעלת העדיפות, רחובות רצויים, גודל הדירה הרלוונטית, גילו של הבניין, קיומה של מעלית ונושאים חשובים נוספים כמו לדוגמה הימצאותו של פארק סמוך לבית, מרכז מסחרי שוקק וכבישי גישה נוחים ליציאה בבוקר לעבודה וכשחוזרים בערב. כך קל למתווך הרבה יותר להציע ללקוחות דירות שעונות על כל הקריטריונים.

המתווכים המקצועיים יוכלו לסייע במשא ובמתן בין בעל הנכס לשוכר כדי לקדם את העסקה כך שהלקוח לא יפסיד את הדירה שמצאה חן בעיניו.

מאמר קודם מאמר הבא