הדרך המומלצת איך להיות מתווך מצליח

19-02-2021

אחד המקצועות המרתקים ביותר הוא להיות מתווך, כיוון שבכל יום קורים דברים חדשים ואף יום אינו דומה לקודמו. המתווך פוגש בכל יום לקוחות חדשים וכל אחד מהם מציב בפניו אתגרים חדשים ומסקרנים.

איך להיות מתווך טוב

מתווך מצליח הוא כמו שדכן, אשר מצליב נתוני נכס של המוכר עם הנתונים של הקונה ורואה שזו העסקה המשתלמת לשניהם. אדם אחד הוא בעל נכס של ארבעה חדרים בשכונה ספציפית בקרית מוצקין והוא מעוניין מכור אותה. דירה זו נכנסת למאגר הדירות של המתווך והוא מציע אותה ללקוחות הפוטנציאליים שפונים אליו למשרד שמחפשים דירה בגודל ובמיקום זה, לרכישה.

החיבור הנפלא יוצר מוכר שהוא מרוצה שמכר את דירתו במחיר מצוין וקונה שמצא דירה בדיוק על פי הקריטריונים שהוא חיפש, מבחינת נראותה של הדירה ומיקומה הגיאוגרפי. .

תהליך משא ומתן לצורך קניית דירה

ההסכמות בין המוכר לקונה הם אינן עניין של מה בכך. תמיד יש חילוקי דעות ואי הסכמות ובמקרים רבים קשה לגשר בין הפערים. מתווך מצליח ומתוחכם נכנס כאן לתמונה, שומע את הבקשות של כל אחד מהצדדים וחושב על פתרון יצירתי שיהיה מקובל על שניהם. הוא מציע את הדרך החלופית שאינה יוצרת בעיתיות אצל אף אחד מהצדדים ועושה כל מאמץ לסגור את הפערים ולקדם את הליך חתימת החוזה בין הצדדים.

יכולת הגישור ותהליך המשא והמתן המבריק שמנהל המתווך יוצר לו תדמית מצוינת ומעלה באופן ניכר את רמת המוניטין שלו. הלקוחות מודעים ליכולות שלו ולכן הם יודעים שהם בידיים טובות ויודעים שמתווך זה יעשה את המקסימום, כדי לסייע להם בהליך מכירת או קניית הדירה.

איך להיות מתווך

כל מי שעוסק בתיווך זקוק לידע רב בנושא מקרקעין, זכויות בנייה, היתרי בנייה, הבנת החוזים על כל סעיפיהם, הבנה בתשלומי המיסים שיש לשלם ותשומת לב מרובה לפרטי הפרטים. כדי לבצע את התפקיד באופן מקצועי, מומלץ ללמוד באחד הקורסים שסוללים את הדרך לקבלת רישיון מתווך.

החומר התיאורטי הרב שהוא לומד בקורס זה מנתב את דרכו והוא יכול להצטרף למשרד תיווך קיים או לפנות בעצמו משרד תיווך ולעסוק בנושא דירות להשכרה בקריות ללא עמלת תיווך ובדרך זו להגדיל את מעגל הלקוחות שלו.

עם הזמן כל מתווך מצליח מכיר את ההתנהלות שהיא הנכונה ביותר מול הלקוחות. יש מתווכים שמתמקצעים בתחום נכסים מסחריים, כמו חנויות ומשרדים ואילו אחרים מתמחים בדירות למגורים באזורים שונים של הארץ ובכל גודל רצוי של דירה.

כל עסקה שמתבצעת גורמת למתווך סיפוק רב לאור הצלחתה וחתימת החוזה ולא רק בגלל העמלה שהוא יקבל. ההצלחה תוביל הן את המוכר ואת הקונה להמליץ על מתווך זה לחבריהם כשהם ירצו לשפר את איכות חייהם ויחפשו דירה לקניה.

מאמר קודם מאמר הבא