כל מה שצריך לדעת על חוזה שכירות

21-07-2020

חוזה שכירות נחתם בין בעל הנכס לבין השוכר ויש בו סעיפים רבים שכולם חשובים ולכן יש לקרוא את החוזה בקפידה ולחתום עליו רק אחרי שכל המידע ברור לחלוטין.

הסכמות ראשוניות בין בעל הנכס לשוכר

כאשר שוכר פוטנציאלי מוצא נכס שמתאים לו, הוא מסכם כמה נושאים חשובים עם בעל הנכס:

  • עלות חודשית של השכרת הנכס.
  • פריטים שקיימים בדירה כמו ארונות, מוצרי חשמל, ארונות מטבח ועוד.
  • זמן השכירות לכמה חודשים, בדרך כלל מדובר על שנה, למעט מקרים חריגים.
  • אופן התשלום, אם חודש בחודשו, בכל חודשיים, בכל רבעון או מתן 12 המחאות דחויות מראש.
  • כמה זמן מראש יודיעו השוכר או המשכיר על רצונם לסיים את החוזה.
  • מהן הבטוחות שדורש בעל הנכס, כמו לדוגמה חתימה של ערבים טובים, המחאה בנקאית שטר ביטחון וכו'.
  • מועד כניסת השוכר לדירה ומועד העזיבה שלו.
  • כל נושא נוסף שהוא אקוטי כמו לדוגמה, איסור על החזקת בעלי חיים בדירה.

אם הושגו הסכמות בכל הנושאים הללו, מועבר המידע לעורך דין כדי שיכין חוזה שכירות בין הצדדים או לחלופין שני הצדדים מעדיפים לחתום על חוזה שכירות סטנדרטי הכולל את כל הסעיפים הללו.

על החוזה יש לרשום בכותרת חוזה שכירות בלתי מוגנת וזאת כדי להדגיש שמדובר בחוזה רגיל של השכרת נכס ולא בחוזה של דירה שהיא מוגנת ויש עליה תשלום של דמי מפתח.

הכנת חוזה שכירות בין הצדדים

ברוב המקרים בעל הנכס מכין את ההסכם ומעביר טיוטה שלו לשוכר כדי שהוא יעבור על כל המידע ויעיר את הערותיו.

קיימים מקרים שיש חילוקי דעות בין הצדדים על נושאים שונים כמו סך הבטוחות לאור העלויות הנלוות לכך, על אופן ביצוע התשלומים אם המשכיר מעוניין לעבוד בשיטת תשלום ספציפית והשוכר מעדיף אופציה אחרת.

לאחר שהם הגיעו להסכמות על כל המכלול תוך ביצוע השינויים שסוכמו, החוזה נחתם. במעמד זה מעביר השוכר את הבטוחות ואת ההמחאות הדחויות.

בנוסף לכך על השוכר להסדיר את נושא התשלומים מעתה ואילך למוסדות כמו תשלומי ארנונה לעירייה, לחברת המים, לחברת הגז ולחברת החשמל.

דירות להשכרה בקרית ביאליק

סוכנות התיווך מחזיקה היצע נרחב של דירות בקרית ביאליק. לאור העובדה שמדובר בעיר מאד איכותית, משקיעים רבים רכשו בה דירות והם משכירים אותן, כדי ליצור לעצמם הכנסה פאסיבית.

לכן ההצעות השונות קיימות בכל רחבי העיר וכוללות דירות קטנות וגם דירות גדולות. מי שמחפש דירות להשכרה בקרית ביאליק נמצא בקשר מתמיד עם המתווכים כדי להתעדכן אילו נכסים התפנו ואפשר לראות אותם בגבעת הרקפות ובשכונות מובילות אחרות.

נושא דירות להשכרה בקרית ביאליק הוא מאד דינמי וברוב המקרים השוכרים הפוטנציאלים מחליטים מתוך מבחר הדירות, מהי הדירה הנכונה ביותר עבורם מהיבטים אישיים שונים.

מאמר קודם מאמר הבא