למה צריך ביטוח שכר דירה

21-07-2020

בעל נכס משכיר דירה לשוכר ובאופן טבעי הוא מעוניין שיהיה לו שקט נפשי, שיהיה זה שוכר טוב שישלם את כל תשלומיו במועד, לא יגרום נזקים ולא ייעלם באמצע החוזה.

מכיוון שקיימים מקרים חמורים שביצעו שוכרים עקב סיבות שונות, בעלי נכסים רבים מקבלים החלטה להפעיל ביטוח שכר דירה, שיגן עליהם מפני כל צרה שעלולה לקרות.

ביטוח לשכר דירה

ביטוח שכר דירה הוא הליך חדש יחסית ולכן בעלי נכסים רבים אינם מכירים אותו ומבקשים הסברים מפורטים מה זה ביטוח לשכר דירה?

ביטוח שכר דירה מופעל על ידי חברות וסוכנויות ביטוח מיומנות, אשר מכינות פוליסות שמעניקות את מלוא המעטפת הפיננסית כדי שהמשכיר לא ייפגע בהיבט של ההכנסה הפסיבית שלו, אם יקרה מצב ייחודי עם שוכר הנכס.

אנשי המקצוע המנוסים מייעצים לבעל הנכס לאורך כל הדרך מהן הדרכים המיטביות לערוך את החוזה ואילו סעיפים לכלול בו, כדי להקטין ככל האפשר נזקים כספיים ואחרים אם השוכר יפר חוזה, לא ישלם, יגרום לנזקים ועוד.

אלו האופציות לתשלומים כספיים:

  • דייר ששינה את היעוד של הדירה והפך אותה לעסק, יפונה מהדירה על ידי נציגי חברת הביטוח והחברה תשלם לבעל הנכס, את עלות שכר הדירה לתקופה הרלוונטית עד כניסתו של שוכר חדש.
  • דייר אשר מפר חוזה, מופנה להליך גישור שיבוצע על ידי נציגי חברת הביטוח, שיפתרו את הסכסוך בין הצדדים.
  • דייר שגורם לנזקים מהותיים, בעל הנכס מבקש לפנות אותו. חברת הביטוח מפרסמת ומחפשת שוכר חלופי ובינתיים היא זו שמשלמת את שכר הדירה, כך שלא יהיו פערי תשלום.
  • דייר סרבן שאינו מפנה את הדירה במועד שסוכם, מפונה פיזית על ידי אנשי חברת הביטוח והם גם אלה שמשלמים את פער התשלומים עד כניסתו של הדייר החדש.
  • דייר שעזב את הדירה ללא הודעה מוקדמת, יוצר חוסר בהכנסה הקבועה ולכן חברת הביטוח היא זו שמשלמת, עד מציאת שוכר חלופי וקבלת הכספים השוטפים ממנו.

רכישת פוליסת ביטוח שכר דירה

כל מי שעוסק בתחום הנדל"ן, משרדי תיווך בקריות, עורכי דין ובעלי נכסים ממליצים לכל בעל נכס לקנות לעצמו את השקט הנפשי שהוא כה חשוב במציאות העכשווית. אומנם יש לו עלויות של תשלום לחברת הביטוח אך מדובר בעלויות מינוריות, מול הכספים הרבים שהוא יצטרך לשלם או להפסיד במקרים הבעייתיים.

חתימה על חוזה שכירות

שני הצדדים החותמים על חוזה שכירות מעוניינים שהוא יישאר במגירה ולא יהיה צורך להפעיל את הסנקציות הרשומות בו במקרה של הפרת חוזה, כמו עזיבת הדירה ללא הודעה ולפני המועד הנקוב, אי עמידה בתשלומים, גרימת נזקים לדירה ועוד.

אך אם יש מקרה מסוג זה, בעל הנכס יחלט את ערבות בנקאית, יוכל לפנות לערבים ולפעול בכל דרך חוקית על פי המקרה שבוצע.

מאמר קודם מאמר הבא